Connect with us

Τέχνες

Eurovision 2025: Εκτός τελικού η Ελλάδα – Τι λέει η τελευταία πρόβλεψη του μοντέλου δεδομένων «The Model»

Published

on

ξίζει να σημειωθεί πως το μοντέλο προβλέψεων «The Model» στατιστικά και μουσική ανάλυση, είχε τοποθετήσει την Κύπρο εντός πρόκρισης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Eurovoix, η Ελλάδα δεν θα καταφέρει να προκριθεί στον τελικό της Eurovision2025. Το τραγούδι “Asteromata” που ερμηνεύει η Κλαυδία δεν περνά από τον δεύτερο ημιτελικό, χάνοντας την πρόκριση για μόλις πέντε βαθμούς.

Την κορυφή της κατάταξης διατηρεί η Σουηδία με το “Bara Bada Bastu” από τους KAJ, συγκεντρώνοντας συνολικά 606 βαθμούς (271 από τις επιτροπές και 335 από το televoting).

Ακολουθούν Γαλλία και Αυστρία, ενώ η Φινλανδία ανεβαίνει στην πρώτη πεντάδα. Αντίθετα, Ολλανδία και Ισραήλ καταγράφουν σημαντική πτώση στις προβλέψεις.

Μία από τις ανατροπές του Α’ ημιτελικού της Eurovision 2025 ήταν ο αποκλεισμός της Κύπρου από τον μεγάλο τελικό. Παρά τις αισιόδοξες εκτιμήσεις των στοιχηματικών και των αναλυτών, ο Theo Evan με το τραγούδι «Shh» δεν κατάφερε να εξασφαλίσει μια θέση για το Σάββατο.

Αξίζει να σημειωθεί πως το μοντέλο προβλέψεων «The Model», που βασίζεται σε δεδομένα από αποδόσεις, στατιστικά και μουσική ανάλυση, είχε τοποθετήσει την Κύπρο εντός πρόκρισης.

Ο αποκλεισμός της, λοιπόν, ρίχνει φως στο ενδεχόμενο οι προβλέψεις να μην αποτυπώνουν πλήρως τις τελικές ψήφους, αφήνοντας έτσι ένα παράθυρο αισιοδοξίας για την Ελλάδα.

Μετά την αστοχία στην πρόβλεψη για την Κύπρο, δεν αποκλείεται να υπάρξει θετική ανατροπή για την ελληνική συμμετοχή.

Το «The Model» βασίζει τις προβλέψεις του σε ένα συνδυασμό δεδομένων από στοιχήματα, στατιστικά και μουσικές αναλύσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι είχε προβλέψει σωστά τη νίκη της Ελβετίας στον περσινό διαγωνισμό της Eurovision.

Οι τελικές εκτιμήσεις για τους ημιτελικούς και τον τελικό αναμένονται μέσα στην εβδομάδα του διαγωνισμού.

πηγή Το κουτί της Πανδώρας  koutipandoras.gr

Συνεχίστε να διαβάζετε
Κάντε κλικ για να σχολιάσετε

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Life Style & Καθημερινότητα

Ο Τελικός της Eurovision 2025

Published

on

By

Ο χθεσινός τελικός της Eurovision, που τελέστηκε στη Βασιλεία της Ελβετίας, ολοκληρώθηκε με μεγαλοπρέπεια και νικητή τον JJ από την αποστολή της Αυστρίας, με ένα καθηλωτικό τραγούδι που συνδύαζε φωνητική δύναμη, θεατρικότητα και ειλικρίνεια. Η νίκη του ήταν απολύτως δίκαιη – ένα παράδειγμα του πώς το ταλέντο και η ουσία ξεπερνούν τον εντυπωσιασμό.

Το φεστιβάλ, πέρα από την άψογη ελβετική οργάνωση (ποιος να το περίμενε από την Ελβετία, έτσι;) και την πολύγλωσση παρουσίαση των οικοδεσποινών, είχε αρκετό χιούμορ, μία δόση camp, ένα πέρασμα του Nemo με κορμάκι τύπου Whitney Spears και, φυσικά, πολλή μελαγχολία. Τα περισσότερα τραγούδια έμοιαζαν φτιαγμένα για να ακούγονται σε loop την ώρα που κοιτάς το ταβάνι και σκέφτεσαι λάθη σου — μια playlist που, αν την αφήσεις πάνω από 40 λεπτά, μπορεί να σε ρίξει σε βαριά κατάθλιψη.

Μια κάποια αντίφαση έφεραν οι βάτες. Ναι, βάτες. Αυτές κυριάρχησαν στους ώμους ανδρικών σακακιών και έδωσαν στην αισθητική του διαγωνισμού έναν αέρα ’80s αλέγκρο μέσα στον γενικό θρήνο.

Την ενδυματολογική κατρακύλα της βραδιάς την πήρε επάξια η Ουκρανία, της οποίας ο τραγουδιστής εμφανίστηκε με outfit που έμοιαζε βγαλμένο από την ντουλάπα της θείας Τούλας στις Σέρρες του Γιώργου Καπουτζίδη. Το μόνο που έλειπε ήταν μια μαρμελάδα τριαντάφυλλο και ένα τηλεκοντρόλ με σεμεδάκι.

Η συμμετοχή του Ισραήλ, παρότι αξιοπρεπής φωνητικά, φάνηκε να φουσκώνει ύποπτα από το televoting. Ένα σκορ που περισσότερο θύμιζε bot swarm παρά φυσική απήχηση. Το τραγούδι δεν ήταν κακό, αλλά όχι και για τις εκατοντάδες ψήφους που έλαβε. Ίσως του χρόνου. Ίσως μετά τον πόλεμο.

Η Κλαυδία, από την πλευρά της Ελλάδας, έκανε εξαιρετική δουλειά: έντονη ερμηνεία, καλή σκηνική παρουσία και τραγούδι με ψυχή. Κατάφερε να μας φέρει στην έκτη θέση, μία από τις καλύτερες ελληνικές επιδόσεις της τελευταίας δεκαετίας. Το κοινό την επιβράβευσε και με το παραπάνω. Αξίζει η αναγνώριση.

Έκπληξη της βραδιάς ήταν η Γερμανία, με ένα χορευτικό κομμάτι στα γερμανικά που – αν και δεν μπήκε δεκάδα – κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις. Παρόμοια και η Αλβανία, η οποία με την ηλεκτρονική της πρόταση έδειξε πως δεν φοβάται να ρισκάρει.

Ιδιαίτερη στιγμή ήταν το mashup των “νικητών της καρδιάς του κοινού”, με τον Baby Lasagna (2ος το 2024) και τον Marco Mengoni (Ιταλία, 4ος το 2023) να μοιράζονται τη σκηνή σε ένα συναρπαστικό πάντρεμα του “Rim Tim Tagi Dim” και του “Due Vite”. Ήταν μια αναδρομή σε χρονιές που ίσως δεν κέρδισαν τη βαθμολογία, αλλά κέρδισαν το κοινό.

Και φυσικά, το κλείσιμο με τον Nemo – νικητή του 2024 – που επανήλθε με το νέο του κομμάτι “Unexplainable”, ντυμένος σαν συναισθηματική Lara Croft σε μουσική περιπέτεια. Κορμάκι, φωνή, λάμψη. Αντιδράσεις υπήρξαν, αλλά ήταν ακριβώς ο τύπος εμφάνισης που κάνει την Eurovision αυτό που είναι: υπερβολική, θεατρική, και ανεξήγητα μαγνητική.

Ο JJ, ωστόσο, ξεχώρισε όχι επειδή προκάλεσε – αλλά επειδή κατάφερε να συγκινήσει. Σαν ένας πιο σεμνός Klaus Nomi με λιγότερο μακιγιάζ και περισσότερη ουσία. Το τραγούδι του απέδειξε ότι η ποιότητα, τελικά, ανταμείβεται.

Συνεχίστε να διαβάζετε

Τέχνες

Το μοναδικό λειτουργικό αντίγραφο του μηχανισμού των Αντικυθήρων επέστερεψε σπίτι του (στη Ρόδο)

Published

on

By

Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων – Το πρώτο “κομπιούτερ” της Ιστορίας

Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων είναι ένα αρχαιοελληνικό μηχάνημα, ηλικίας περίπου 2.100 ετών, που ανασύρθηκε το 1901 από ναυάγιο κοντά στα Αντικύθηρα, ανάμεσα στην Κρήτη και την Πελοπόννησο.

Κατασκευασμένος από μπρούντζο και ξύλο, περιλαμβάνει τουλάχιστον 30 γρανάζια, και θεωρείται το παλαιότερο γνωστό αναλογικό υπολογιστικό όργανο.

Τι έκανε;
Προέβλεπε:

  • Τις φάσεις της Σελήνης
  • Τις εκλείψεις
  • Τις θέσεις Ήλιου και πλανητών
  • Τις ημερομηνίες σε διάφορα αρχαία ημερολόγια

Λειτουργούσε με μανιβέλα: καθώς την περιστρέφεις, γρανάζια κινούν δείκτες σε δίσκους με αστρονομικές πληροφορίες.

Κατασκευάστηκε στη Ρόδο, πιθανότατα από τεχνίτες της σχολής του Ίππαρχου ή του Ποσειδώνιου, και βρέθηκε σε ροδίτικο εμπορικό πλοίο με προορισμό την Ιταλία. Πιθανόν να προοριζόταν για κάποιον πλούσιο Ρωμαίο.

Σώζεται μόνο το 1/3 του μηχανισμού, χωρισμένο σε 82 κομμάτια. Οι επιστήμονες βασίστηκαν σε ακτίνες Χ και 3D αναλύσεις για να το μελετήσουν.

Ίσως χρησιμοποιούνταν από αστρονόμους, ή ίσως ήταν εκπαιδευτικό ή επιδεικτικό αντικείμενο.

Παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα τεχνολογικά μυστήρια της αρχαιότητας — και ναι, είναι ροδίτικο καμάρι.

Στι 12/1/2025 στήθηκε πιστό αντίγραφο του Μηχανισμού των Αντικυθήρων στην πόλη της Ρόδου μπροστά στο ξενοδοχείο Θέρμε. Το ομοίωμα, βάρους 950 Κιλών είναι καασκυεασμένο απο ορείχαλκο. Με ειδική επεξεργασία που εγεινε στο μέταλο για να δείχνει παλαιωμένος με χρυσοκαφέ οξείδωση.

 

Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων λειτουργεί αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο, επιτρέποντας στους επισκέπτες να παρακολουθήσουν:
• Τη φάση της Σελήνης.
• Τη θέση του Ήλιου και της Σελήνης στον ζωδιακό κύκλο.
• Τις επερχόμενες εκλείψεις (σεληνιακές ή ηλιακές).
• Το περίγειο και το απόγειο της Σελήνης κ.ά.

Η κατασκευή είναι εξ ολοκλήρου χειροποίητη και πραγματοποιήθηκε από το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας, και συγκεκριμένα από τον ιδρυτή του, Κώστα Κοτσανά.

Η κατασκευή είναι εξ ολοκλήρου χειροποίητη

O Μηχανισμός των Αντικυθήρων αποτελεί τον αρχαιότερο γνωστό πολύπλοκο, πλανητικής λειτουργίας, μηχανισμό και αποκαλείται ως ο πρώτος γνωστός αναλογικός υπολογιστής

Η χρηματοδότηση έγινε από το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών «Παιδεία», που εδρεύει στο Πανεπιστήμιο του Κονέκτικατ, με πρόεδρο τον καθηγητή Ηλία Τομάζο. Το μνημείο αποτελεί δωρεά στο Δήμο Ρόδου και τοποθετήθηκε σε δημόσιο χώρο, στο συγκρότημα Θέρμαι.

Το μουσιακό έργο εκτηθετε δωρεάν και μια ευκαιρία να το δείτε απο κοντά στην επόμενη σας βόλτα στην Πόλη της Ρόδου.

Συνεχίστε να διαβάζετε

Life Style & Καθημερινότητα

H Κλαυδία έδωσε τα γυαλιά της και δήλωσε: «Ήταν η καλύτερη μέρα της ζωής μου»

Published

on

By

τονα συναισθήματα, υπερηφάνεια και συγχαρητήρια πλημμύρισαν τα social media αμέσως μετά την ανακοίνωση της πρόκρισης της Κλαυδίας στον μεγάλο τελικό της Eurovision 2025, το βράδυ της Πέμπτης 15 Μαΐου. Η Ελλάδα, με το τραγούδι «Αστερομάτα», κατάφερε να περάσει τελευταία στις 10 χώρες που εξασφάλισαν το εισιτήριο από τον Β’ Ημιτελικό, με την Κλαυδία να συγκινεί τους θαυμαστές του διαγωνισμού με την ερμηνεία της.

Η Κλαυδία κέρδισε θερμό χειροκρότημα από τους θεατές στο στάδιο, αλλά και υψηλή ψηφοφορία από το τηλεοπτικό κοινό, που είχε την αποκλειστική ευθύνη για την τελική επιλογή. Από τα πρώτα λεπτά μετά την ανακοίνωση της πρόκρισης, το Twitter γέμισε σχόλια που ανέφεραν πόσο άξιζε το αποτέλεσμα. Πολλοί, μάλιστα, κάνουν λόγο για την «επιστροφή της Ελλάδας στη σοβαρή Eurovision», ενώ το hashtag #Asteromata σκαρφάλωσε στα trends λίγα λεπτά μετά το τέλος του ημιτελικού. Η Κλαυδία πλέον ετοιμάζεται για τον Μεγάλο Τελικό του Σαββάτου 18 Μαΐου, όπου θα ανταγωνιστεί τις 10 χώρες από τον Α’ Ημιτελικό, τις 10 του Β’, τις «Big Five» (Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο) και την Ελβετία ως διοργανώτρια. Η πρόκριση αυτή θεωρείται μεγάλη επιτυχία για τη φετινή ελληνική αποστολή, η οποία επέμεινε σε μια ποιοτική, καλλιτεχνικά απαιτητική συμμετοχή. 

Συνεχίστε να διαβάζετε

Trending

Copyright © 2025